poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Babski marzec



Jak przystało na miesiąc, w którym wypada Dzień Kobiet, w moich marcowych lekturach królowały nietuzinkowe panie (jeden Marsjanin wyłamał się z tego trendu, aczkolwiek nietuzinkowości nie można mu odmówić ;-). Natalie Sucharskie, mieszkanki Magnolii, Frances Gray z Domu Sióstr, czy Magdalena z Układu nerwowego z determinacją walczą o swoje marzenia i prawo do szczęścia.

Agnieszka Gil Układ nerwowy
Grażyna Jeromin-Gałuszka Magnolia
Grażyna Jeromin-Gałuszka Długie lato w Magnolii
Charlotte Link Dom sióstr 
Olga Rudnicka Natalii 5
Olga Rudnicka Drugi przekręt Natalii
Małgorzata Strzałkowska, Mikołaj Kamler Skarb Arubaby
Olga Rudnicka Do trzech razy Natalie
David Walliams Chłopak w sukience 
Andy Weir Marsjanin



Przeczytane - 10
własne - wszystkie!
polskie - 7
zagraniczne - 3 (niemiecka, brytyjska i amerykańska)
papierowe - 7
e-booki - 2
audiobook - 1

Jestem z siebie dumna, bo o każdej książce udało mi się napisać parę zdań :)

Chyba po raz pierwszy zdarzyła mi się taka przewaga jednego wydawnictwa - połowa przeczytanych w marcu książek to Prószyński i Ska.

Nie będę chwalić się wszystkimi książkami, które przybyły do mojej biblioteczki w marcu - wyprzedaże w księgarniach i dyskontach internetowych nie wpływają dobrze na stan portfela, ani na miejsce na półkach ...
Pokażę tylko moje prezenty - dzięki siostrze i pani Małgorzacie Gutowskiej - Adamczyk mam wyjątkową pamiątkę hmm... (umówmy się, że dwudziestych trzecich ;) urodzin. Dziękuję!


Płyty Eda Sheerana to także niespodzianki urodzinowe, zaś Słowa Światłości Brandona Sandersona oraz Przysięga stali Douglasa Hulicka to prezenty samoobsługowe - od mamy (tak, wiem, że jeszcze nie przeczytałam pierwszych części). Piękne i grubaśne, prawda?



A jaki będzie kwiecień? W wyniku inspiracji książkoszczucia pewnego miłego Kruka oraz haseł rzucanych przez równie sympatycznego Ejotka, wygląda na to, że w tym miesiącu królować będą książki pokaźnych rozmiarów. A tych, jak widać, na moich półkach nie brakuje. Gdyby tak jeszcze dołączano gratis czas na ich przeczytanie... ;-)

18 komentarzy:

  1. Co to są prezenty samoobsługowe?

    I wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezenty samoobsługowe są wtedy, gdy dostajesz kasę/voucher i sama je sobie kupujesz ;-)

      Bardzo dziękuję! <3

      Usuń
  2. ahh ten "Dom Sióstr" coś mi mówi..

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach zazdroszczę, że tyle książek z własnej półki przeczytałaś :) Gratulacje - Rudnicka rządzi!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rudnicka świetna - poprawa nastroju gwarantowana ;-)

      Usuń
  4. Anetko to spóźnione ale najlepsze życzenia! :)
    Brawo za czytanie cały miesiąc swoich książek :)

    Hmmm... Magnolia i 2 Natalie mam i to właśnie brak czasu sprawia, że jeszcze nie przeczytane...
    A Link mam, ale Lisią dolinę, czytałaś? Bo ja tej autorki jeszcze nic...

    Miłego czytania w kwietniu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Świętujemy w tym samym miesiącu :)

      Link czytałam (słuchałam) tylko Dom sióstr, ale moja siostra ma chyba wszystko i chwali. :)

      Wzajemnie!

      Usuń
    2. Muszę sobie Ciebie wpisać w telefonowe przypominajki urodzinowe, bo skleroza niestety się pogłębia, podpowiedz mi tylko który dzień :D

      To jak czas się znajdzie albo wyzwania spasują to Lisią dolinę przeczytam, skoro siostra chwali :)

      Usuń
    3. Ja Ciebie dokładnie też nie pamiętam (ale pamiętam kiedy świętuje Twoje dziecko! ;-) - wiem tylko , że my obie marcowe. Podpowiem, że data na dedykacji jest tą właściwą :)

      Usuń
  5. O tak, czas na przeczytanie przydałby się również mi! ;-) Od książek uginają się półki - tylko czytać nie ma kiedy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w oczy wpadają wciąż nowe i nowe tytuły...

      Usuń
  6. Cudny autograf! Uwielbiam autografy, a najbardziej te, które są skierowane tylko i wyłącznie do mnie XD Także wiem, jak mocno cieszy taki wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszyłam się jak głupia ;-) W sumie to mało racjonalne, ale co tam! ;)

      Usuń
    2. Bardzo racjonalne! Bardzo!

      Usuń
    3. :-D taa, pobazgrana książka, a ja się jeszcze cieszę.. ;)) Uwielbiam po prostu! :)

      Usuń
  7. Czekam na recenzje tych cegieł, wyglądają bowiem bardzo apetycznie. Pozdrawiam!

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, trochę to potrwa :)
      Ja również pozdrawiam! :)

      Usuń