wtorek, 17 stycznia 2017

Moje książki roku 2016

Połowa stycznia już za nami, a ja od czasu do czasu, zerkam jeszcze za siebie.
Patrzę na listę przeczytanych w minionym roku książek i okazuje się, że chociaż zupełnie tego nie planowałam, rok 2016 mogę nazwać rokiem Jørna Liera Horsta. Wśród 85 moich oraz 47 przeczytanych na głos Młodszemu lektur, znalazło się 12 książek tego autora i w dniu dzisiejszym mogę powiedzieć, że przeczytałam wszystko Horsta, co wydano po polsku.

Młodzieżowa Seria CLUE


O Zagadkach: KLIK i KLIK

Seria o Williamie Wistingu


Ślepy trop KLIK
Szumowiny KLIK
Gdy mrok zapada KLIK

I jeden z ukochanych cykli mojego syna: Biuro Detektywistyczne nr 2


Wyspa i Podmuch wiatru KLIK 

Co jeszcze, oprócz powieści Horsta, najmocniej zapadło mi w pamięć? Jaki był mój czytelniczy ubiegły rok? Jestem świadoma, że przeważały książki lżejsze, dające rozrywkę i odpoczynek, zaś moim mottem mogłyby być słowa Sienkiewicza (w końcu to był też Jego rok ;-) )

Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, albo zapomni o tym, co mu dolega, albo zaśnie – w każdym razie wygra.



Zapraszam na subiektywny TOP książek przeczytanych przez mnie w 2016 roku.

OBYCZAJOWO

Chimamanda Ngozi Adichie Amerykaana


Błyskotliwa opowieść czarnej nie-Amerykanki w Stanach - o szukaniu swojego miejsca, o różnicach kulturowych, o miłości i o... włosach. KLIK


Christopher Monger Anglik, który wszedł na wzgórze, a zszedł z góry


Klimatyczna, pełna ciepła, historia o tym, jak społeczność niewielkiej walijskiej miejscowości nie pogodziła się z wynikiem pomiarów angielskich kartografów i nie pozwoliła zdegradować swojej góry do poziomu wzgórza. Cudne!

KRYMINALNIE

Jean-Luc Bannalec Śmierć w Pont-AvenSztorm na Glenanach


Bardzo klasyczne kryminały, po lekturze których zakochasz się w Bretanii. Niespieszne śledztwo, komisarz - paryżanin, przeniesiony na prowincję między innymi z powodu chronicznej niechęci do podporządkowywania się politykom. Wyborne. 



MŁODZIEŻOWO

Magdalena Zarębska Projekt Breslau


Fantastyczny pomysł na zainteresowanie współczesnych nastolatków historią Wrocławia. Historią barwną, pełną emocji, wypełnioną zapachami, dźwiękami. Czytajcie koniecznie! KLIK

seria Alana Bradley'a o Flawii de Luce


Angielska wieś lat pięćdziesiątych XXw. Niewielka społeczność, w której, schowano głęboko pod pozorami i niedopowiedzeniami, kryją się śmiertelnie niebezpieczne sekrety. Do ich odkrywania wybitny talent wykazuje kilkunastoletnia córka emerytowanego pułkownika Flawia de Luce, zamiłowana chemiczka, darząca szczególnym zainteresowaniem trucizny. Pyszności! :) KLIK


DLA DZIECI

Maria Krüger Karolcia


Nostalgiczny powrót do dzieciństwa, tym razem w interpretacji Marii Seweryn. Byłam zachwycona!


9 komentarzy:

  1. Ach, Flawia! Ja tak bardzo czekam na kolejny tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze mam coś w zapasie, a potem też będę czekać ;)

      Usuń
  2. Ja też uwielbiam serię o Williamie Wistingu. Czekam na kolejny tom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super Ci poszło z Horstem :) Ja znam tylko CLUE i czekam na kolejne :)
    Też szukam książek odprężających i TAK - czuję się wygrana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Wszelki duch! Plichcia!
      Cóż za gość :) Powitać!
      Powiadam. Bardzo rzetelne kryminały. Bez fajerwerków, za to z przemyśleniami i bardzo takie ludzkie.

      Usuń
  5. Jestem ciekawa serii Bradley'a. Uwielbiałam "Karolcię".

    OdpowiedzUsuń