niedziela, 27 stycznia 2013

Adela z Pogodnej

źródło
Sklepik z Niespodzianką to wciąż miejsce spotkań kręgu zaprzyjaźnionych kobiet: uroczej właścicielki Sklepiku – Bogusi, pięknej i humorzastej tap madl – Konstancji, energicznej femme fatale – Adeli, zagubionej pani weterynarz – Lidki, dobrej duszy miasteczka – Stasi. Jednak w małej nadmorskiej miejscowości nastał czas zmian. Niespodziewany i tajemniczy powrót zaginionej Anny, żony Wiktora, wiele komplikuje. Pogodna i jej mieszkańcy zdają się skrywać więcej sekretów, niż Bogusia mogła przypuszczać. Między przyjaciółkami rośnie napięcie, do tego także kapryśny los ich nie oszczędza. Przyjaźń Bogusi, Adeli, Konstancji, Lidki i Stasi zostanie wystawiona na ciężką próbę.

W sumie szkoda, że Sklepik z Niespodzianką to miejsce tylko w wyobraźni. Byłoby miło zasiąść w nim w styczniowy, mroźny dzień, taki jak dziś i taki jak ten, w którym urwała się akcja pierwszego tomu Serii z Kokardką...
Dość długo przyszło mi czekać na wyjaśnienie tajemnicy zniknięcia Anny Potockiej, Sklepik z niespodzianką. Bogusia przeczytałam w jakiś majowo-czerwcowy weekend. Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Nie ukrywam, że skusiła mnie okładka i przepisy wplecione w książkę. Wrażenia pozytywne, ale bez zachwytów.

Adela - to już inna historia. Druga część Sklepiku aż kipi od wydarzeń, wspomnień i emocji. Na jaw wychodzą tajemnice, które sprawią, że Bogusia zacznie się zastanawiać, czy nie powinna Pogodnej, jej mieszkańców, Sklepiku "rzucić w diabły" i wrócić do Warszawy. 
Sama Adela jest, moim zdaniem, dużo ciekawszą postacią niż Bogusia, dojrzalszą z racji wieku i przeżytych doświadczeń, samodzielną, odważną i zdecydowaną. Poznajemy jej wspomnienia z dzieciństwa, z młodości, razem z nią podejmujemy bardzo trudne decyzje. Podobał mi się opis relacji rodzinnych z punktu widzenia starszej siostry.

Brakowało mi przepisów ze Sklepiku, zamiast nich mamy co prawda ciekawe pomysły na domowe spa, ale ja tak wolałabym wypróbować babeczki z kajmakiem pani Stasi! :)
Książkę czyta się błyskawicznie, a zakończenie jest kolejnym cliffhangerem. Co czeka bohaterki dowiemy się już niedługo - do premiery Lidki niecały miesiąc.

Sklepik z niespodzianką. Adela przeczytałam w ramach wyzwań Pod hasłem, Trójka e-pik (część serii) oraz Z półki.



Sklepik z niespodzianką. Adela - CYFROTEKA.PL

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz